27 June 2017

الجسد العاري والتمثال


- كريم انا معرفش مالك ولا اللى بتمر به بس فعلا مش متقبلة فكرة انك تنزل للمستوى دا انت حاجة كبيرة اوى عند ناس كتير بعقلك ومشاعرك وافكارك اللى عرفتنى معنى انك تكون مثلى محترم .. انت عارف انى بتابعك من زمان وبحترمك .. ارجوك حافظ على احترامنا لك .. حياتك الجنسيه دى شىء خاص بك وحدك لكن حياتك ككاتب وانسان مثقف و واعى وبيحترم معجبيه دى تخصنا كلنا .. انا فعلا مش قابله فكرة انك تنزل لمستوى لا انا ولا انت ولا اى حد بيعزك بنحبه انت حد غالى اوى عندنا واثرت فينا كتير يمكن متعرفش ازاى بس مينفعش حد يفتخر به وبكتاباته وفكرة يبقا مجرد جسم وعاوز "يتشقط" .. جسمك غالى مش اى حد يشوفه ومظنش انه بيفرق معاك كلام المعاكسات والكلام الرخيص دا .
- بس انا مش تمثال .. ولا راهب
- انا عارفة .. عارفة انك انسان .. ولا حد راهب .. بس فى انسان محترم وانسان مش محترم .
- وانا عملت ايه مش محترم
- خصوصيه الجسد دا شىء كلنا بنحافظ عليه .. الصور والكلام .. كل دا مش انت .. مش شخصيتك
- يعني هي الصور المشوهة دي تعتبر صورة جنسية ؟!! بصي : يمكن اللي بعمله مش صح .. بس انا مش شايفه غلط .
- انت انسان كاتب متميز قدوة لغيرك واكيد دا انت عارف كويس غيرك بيتمنى يعمل المستحيل عشان يحصل على الاحترام ده .
- عمل لي أيه الإحترام ؟! وعملولي ايه الناس اللي أنا قدوتهم وكل واحد عايش حياته بالطول وبالعرض وأنا الوحدة بتقتلني .
- عملك اسم وكرامة بين المثليين والإستريت كمان .
- لاء مش عارف الكلام اللي انتي بتقوليه ولا حاسه .. ولا حد من اللي انتى بتحكي عنهم دول اعرفهم ولا حد منهم بيتواصل معايا .
- بس فعلا بعد حادثة الكوين بوت وكام موقف حصل وانا مهتمة بموضوع المثليين وصدقنى اتحاربت كتييير عشان بقول كلمة حق قبل ما يبقا ليا اصحاب مقربين مثليين كان اللى بيثبت لي اني صح هو انت .. بكلامك ومشاعرك وافكارك وثقافتك
- ايوة والنتيجة بالنسبة ليا انا أيه ؟!!
- احترامنا لك ولغيرك .. يا كريم افهم النتيجة مش لازم تكون مباشرة .. شوف انت نفسك القرأة والكتب بتأثر فيك ازاى وانت تعرف احترامك للكتاب بيديهم ايه .. انت مينفعش تكون مجرد جسم .
- انا قلت ميت مرة قبل كده انا بكتب اولا علشان نفسي مش علشان اعمل تمثال ناس تمجده .. انا عايز ابقى مجرد جسم يمكن الوحدة اللي انا عايش فيها تنتهي .
- تنتهى مع مين ؟ ناس مش محترمة ؟ هتكره نفسك زيادة .
- والناس المحترمة عملت لي أيه ؟!!
- اكيد لقيت فيهم كام حد كويس
- فين ده ؟!! ما انا لو لقيت حد مكنتش بقيت وحيد .
- طب ما تحاول انت تقرب منهم يمكن عشان شايفينك حاجة كبيرة عارفين انك مش هتهتم لو هما قربوا .. انا نفسي متخيلتش انك هترد عليا .
- ما هو علشان كده بكسر التمثال علشان محدش يخاف يقرب منه .
- كده انت مش بتكسره .. كده انت بتدمره .
- مش فارقة كتير .. المهم مبقاش وحيد .
- نماذج الجسد كتيييير جدا .. بتوع الجنس كتيييير جدا .
- أيوة صح وعايشين حياتهم كويس جدا .
- لكن الانسان الكويس دا النادر .
- فعلا نادر ووحيد .
- دول بيجى عليهم وقت ويتمنوا ذرة احترام .
- عموما مش صورة مشوهة نزلتها يبقى انا فتحت شقة دعارة .. أنا بس عايز افهم الناس اني انسان عادي .
- ماشي عبر بطريقتك انت .. انت لو اتكلمت عن الشهوة عن الجسد عن الوحدة كل دا الناس بتفهمه .. لان الغالبية بيحسه .. لكن الطريقه دى بلاش .
- وايه الفايدة اني اعبر بنفس الطريقة الادبية عن وحدتي واحتياجاتي الجنسية بنفس الطريقة ؟ ايه اللي هيتغير ؟ نفس التمثال اللي الناس خايفه تقرب له هيفضلوا خايفين حتى بعد ما يفهموا .. يبقى لازم انزل .
- الفايدة انك هتعبر .. هتصرخ باللى جواك والناس هتفهم انك عاوز اللى بيحبوك يبقوا حواليك .
- انا فاهم وجهة نظرك .. بس انا واثق ان النتيجة هتفضل لا شئ .
- بس هتفضل الكاتب المثلى المحترم المؤثر فى حياة غيره واكيد ربنا هيرد لك دا بكف اذى عنك او عن اى حد بتعزه .. بلاش تخسر نفسك واحترامك لنفسك والناس اللى بيحبوك عشان تكسب ناس كل هدفهم الجنس
- ناس هدفهم الجنس بس على الأقل قريبين مني .. أحسن من ناس بعيدة عني .
- قولتلك قرب انت منهم .
- وانا اعرفهم منين ؟!
- هتعرفهم من مناقشاتهم فى صفحات وجروبات المثليين .
- انا مبعرفش اعمل كده
- مبتعرفش تعمل كده لكن تعرف ترخص جسمك ؟
- هههههههههههههههههههههه
- بتضحك ؟!! والله انا من ساعة ما شوفت البوستات وانا مخنوقة بسببك .. انت مينفعش تكون كده .
- لاء اصل الصورة المشوهة دي اقصى حاجة عرفت اعملها .. يعني لا عرفت انزل اشقط حد ولا عرفت أخلي حد يشقطني .. ومتقلقيش محدش فكر يشفطني علشان الصورة .. شكلها معجبتش بتوع الجنس أصلا .
- يا كريم الحاجات المتغطية متحافظ عليا لكن المكشوفة بتلم الدبان وتبوظ .
- ههههههههههههههه والله انا وقعت من الضحك .. انتي لو البوي فريند بتاعي مش هتقولي كدة .
- بس لو اختك هقول كدة .
- طيب سؤال بقى .
- انا يمكن لما نزلت الصورة كان عندي فكرة تانية قلقاني .. انا تقريبا في كتاباتي مكنتش بوضح الروول بتاعي في العلاقة الجنسية .
- اه فعلا .
- طيب لو كانت الصورة بتعكس توجه تاني .. اني توب يعني
- مكنش هيفرق حاجة .
- متأكدة ؟
- أيوة وبالنسبة للي رفضوا الصورة دى اه برضوا .
- طيب اوكي .. عندك مشكلة اني اخد كوبي من التشات دي وانشرها ؟ الحوار عاجبني .
- طيب بس دارى الاسم .
- تمام هداري الاسم وشكرا ليكي على إهتمامك .
- طيب ممكن تحافظ على كريم عشان خاطر الناس اللى فعلا بيحترموه ويقدروه وعشان هو نفسه ميخسرش احترامه لنفسه
- ماشي .. عموما خلينا نشوف رد فعل الناس على كلامنا .
- ولو حابب تبعت لي بأي وقت ابعت اكيد هبقا مبسوطة .
- اوكي .. سلام .
- سلام .




1 comment:

Anonymous said...

Your mode of telling the whole thing in this post is genuinely
pleasant, every one be capable of effortlessly understand it, Thanks a lot.

Post a Comment

اشكرك على إهتمامك وتعليقك .. والإختلاف في وجهات النظر شئ مقبولة ما دام بشكل محترم ومتحضر .. واعلم أن تعليقك يعبر عنك وعن شخصيتك .. فكل إناء بما فيه ينضح .