23 October 2018

أنا أكذب




اسرع للحاق به .. أقترب منه .. أحاول أن اتماسك واتغلب على ضعفي وحنيني إليه وعلى كرامتي .. عندما اصبحت بجواره قلت له :

- كنت عاوز أقولك حاجة .. انت زعلان مني ومش بتكلمني علشان أنا كنت بحبك .. عاوز أعرفك إني خلاص مبقتش بحبك .. يعني تقدر تكلمني عادي .

كنت أقول هذه الكلامات وأنا اتجنب النظر لوجهه او أن تتلاقي عيني بعينه .. فقال بهدوءه المعتاد :

- انت عامل ايه ؟ كويس ؟

عندما سمعت هذا السؤال إنهارت كل دفاعاتي وقواي التمثلية ولكني حاولت ان اجيب على سؤاله : أنا كويس جدا.

 فخرجت كلماتي تلك مقطعة ، منغمة ، ملونة بكل ألوان المشاعر التي بداخلي ، مفضوحة بأن ما اقوله كذب .. فأنا لست بخير .

فأسرعت بالخطى حتى تجاوزته وهربت منه حتى لا يرى تلك الدموع التي انسالت لمجرد سؤال عادي عابر عن حالي .. أنا أكذب ، فما زلت أحبك .

7 comments:

Anonymous said...

بتابعك من زمان جدا و انا في اعدادي دلوقتي خلصت جامعة و جيش ����الوقت عدي بسرعة ����

Anonymous said...

انا زهقت و تعبت نفسي حد يسمعني انا علي طول اللي بسمع الناس لكن محدش بيسمعني و مش هيفهموا يا ترا هقدر اواجه الحياة الصعبة و الناس بشخصيتي الأنثوية الضعيفة اللي مش بقدر اغيرها يا ترا هقدر !

kareem azmy said...

التعليق الاول :
شكرا لك على المتابعة .. نعم الوقت يمر سريعا

التعليق الثاني :
حب نفسك ولا تهتم برأي الاخرين في شخصيتك
حب نفسك وابتعد عن هؤلاء الذين لا يحبون رقتك
وابتعد عن مراقبة نفسك ولا تجعل ذاتك هي بؤرة اهتمامك وانظر وراقب الاخرين ستجد ان الاخرين أيضا بهم الكثير من العيوب .. وستكتشف ان لديك الكثير من المميزات

Anonymous said...

انا مش عارف الكومنتات بتترفع ولا ايه اول مره اعمل كومنت هنا . كتبت نفس الكومنت مرتين ومش عارف اترفع ولا المفروض مش بيظهر ولا ايه . المهم نخليه ده التالت ، كنت عايز اتأسفلك على سوء التفاهم اللى حصل بيننا وكنت اتمنى الموضوع ما يوصلش ل بلوك عشان كنت ببقا مبسوط وانا بتكلم معاك ، كان ممكن نتناقش وهانوصل لحل ، على اى حال انا اسف و اتمنى تكون بخير و تكون كل حاجه ماشيه كويس .

kareem azmy said...

من انت ؟

Anonymous said...

لية حصل كدا طيب لية مش عايزك تحبة؟؟! ��

Anonymous said...

شكرا جدا علي الرد
انا صاحب اول تعليقين
النصيحة جميلة جدا و اديتني طاقة ايجابية
لك مني كل الاحترام

Post a Comment

اشكرك على إهتمامك وتعليقك .. والإختلاف في وجهات النظر شئ مقبولة ما دام بشكل محترم ومتحضر .. واعلم أن تعليقك يعبر عنك وعن شخصيتك .. فكل إناء بما فيه ينضح .